Αρχική σελίδα

Στοιχεία Προγράμματος

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
2o Κοινοτικό  Πλαίσιο Στήριξης / Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης

Τίτλος Προγράμματος: «Πρόγραμμα πειραματικής διδασκαλίας του μαθήματος των Υπολογιστών

 στην  Α/βαθμια εκπαίδευση»

Φορέας εφαρμογής : Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, δια του  Κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς

Φορέας υλοποίησης:  Παιδαγωγικό ΙνστιτούτοΦορέας παρακολούθησης της καλής εκτέλεσης: Μονάδα ΣΕΠΠΕ

Ωφελούμενοι από το πρόγραμμα Α/βάθμια Eκπαίδευση
 

Επιστημονική Ομάδα

Αντώνιος Παναγιωτόπουλος,       Επιστημονικός υπεύθυνος

Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς

Βασίλειος Σ. Μπελεσιώτης, Αναπληρωτής επιστημονικός υπεύθυνος

vbel@hotmail.com

Μαθηματικός

Μεταπτυχιακά (Master) Πληροφορικής και Επιχειρησιακής Έρευνας

Διδάκτωρ Πληροφορικής

Καθηγητής Πληροφορικής Β/θμιας Εκπαίδευσης - Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών στην Διεύθυνση Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας

Κωνσταντίνος Γ. Γκυρτής

kgirtis@unipi.com

Μαθηματικός

Διδάκτωρ Πληροφορικής

Καθηγητής Πληροφορικής της Β/θμιας Εκπαίδευσης - Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

 

Σχολεία εφαρμογής Εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπαίδευσης

28ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιώς

      Σανταρόζα  4

      Τηλ.  41 73 894

Αναστασόπουλος Περικλής, Διευθυντής

Γεωργιόπουλος Θεόδωρος

Ψαρρός Εμμανουήλ

31ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιώς

      Σαλαμίνος & Ψαρών

      Τηλ.  46 13 720

Οικονόμου Γεώργιος, Διευθυντής

Στρίγκου Αγγελική

Γρίμπιλα Ευφροσύνη

Σκοπός Προγράμματος

Η πειραματική διδασκαλία του μαθήματος των Υπολογιστών στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού, σε δύο Δημοτικά Σχολεία του Πειραιώς, από δασκάλους οι οποίοι δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία και γνώση στο αντικείμενο των υπολογιστών και για το σκοπό αυτό επιμορφώθηκαν κατάλληλα από την επιστημονική ομάδα.

Στόχος

Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η δημιουργία ενός προγράμματος - μοντέλου για την εισαγωγή του μαθήματος των Υπολογιστών στο Δημοτικό Σχολείο ώστε οι μαθητές να εκπαιδεύονται σε υπολογιστή και να μάθουν πως να μαθαίνουν με τον υπολογιστή.

Αντικείμενα

Εφαρμογή

Σε κάθε σχολείο δημιουργήθηκε Εργαστήριο το οποίο εφοδιάστηκε:

Η  Επιστημονική Ομάδα συνέταξε τις προδιαγραφές και επέβλεψε τη δημιουργία των Εργαστηρίων αυτών (σύνταξη προδιαγραφών για ηλεκτρολογική εγκατάσταση, για πάγκους και καρέκλες εργασίας και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, προμήθεια εξοπλισμού, δημιουργία βιβλιοθήκης, επίβλεψη εγκατάστασης εξοπλισμού).

Πρώτο Έτος

Το Σεπτέμβριο του 1998 έγινε, από τα μέλη της Επιστημονικής Ομάδας και στους χώρους Πανεπιστημίου Πειραιώς, επιμόρφωση των δασκάλων με βάση πρόγραμμα που είχε εκπονήσει η ίδια. Το πρόγραμμα περιελάμβανε τα ακόλουθα αντικείμενα:

  1. Οι υπολογιστές στην εκπαίδευση
  2. Εισαγωγή στους υπολογιστές
  3. Περιγραφή υπολογιστών
  4. Λειτουργικό σύστημα MS WINDOWS
  5. Ζωγραφική με τη βοήθεια υπολογιστών
  6. Επεξεργασία κειμένου
  7. Προγραμματισμός και η γλώσσα LOGO
  8. Διαδίκτυο - Επικοινωνία με τον κόσμο

Η επιμόρφωση υποστηρίχτηκε από σειρά βιβλίων που κυκλοφορούν στο ελεύθερο εμπόριο, επιστημονικά συγγράμματα καθώς και από διδακτικό υλικό το οποίο εκπονήθηκε από την Επιστημονική Ομάδα.

Από τον Οκτώβριο του 1998 μέχρι και το Μάιο του 1999 οι επιμορφωθέντες δάσκαλοι δίδαξαν για 25 ώρες τους μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου τους. Τα μαθήματα γίνονταν μια φορά την εβδομάδα με βάση το διδακτικό υλικό για το μαθητή που εκπόνησε η επιστημονική ομάδα. 

Οι ενότητες που διδάχθηκαν οι μαθητές είναι οι ακόλουθες:

  1. Ο υπολογιστής σήμερα
  2. Η σύνθεση ενός υπολογιστή
  3. Πως λειτουργεί ο υπολογιστής
  4. Ζωγραφίζοντας με τον υπολογιστή
  5. Γράφοντας με τον υπολογιστή
  6. Προγραμματίζοντας τον υπολογιστή.

Δεύτερο Έτος

Για το δεύτερο έτος έγινε επιμόρφωση των δασκάλων για 40 ώρες, στο δεύτερο μέρος του προγράμματος, με βάση το διδακτικό υλικό που εκπόνησε η επιστημονική ομάδα. Τα αντικείμενα στα οποία επιμορφώθηκαν ήταν τα ακόλουθα: 

  1. Οι υπολογιστές στην εκπαίδευση (β’ μέρος)
  2. Διαδίκτυο - Επικοινωνία με τον κόσμο (β’ μέρος)

  3. Λειτουργικό σύστημα MS WINDOWS 98 (β’ μέρος)

  4. Ζωγραφική με τη βοήθεια υπολογιστών (β’ μέρος)

  5. Επεξεργασία κειμένου (β’ μέρος)

  6. Προγραμματισμός και η γλώσσα LOGO (β’ μέρος)

  7. Συνθετική εργασία

Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 1999-2000 οι επιμορφωθέντες δάσκαλοι δίδαξαν τους ίδιους μαθητές, της ΣΤ’ τάξης πλέον, για 25 ώρες, τα αντικείμενα:

  1. Διαδίκτυο (βμέρος)
  2. Λειτουργικό σύστημα MS WINDOWS (β’ μέρος)
  3. Σχέδια με τον υπολογιστή (β’ μέρος)
  4. Γράφοντας με τον υπολογιστή (β’ μέρος)
  5. Προγραμματίζοντας με τη γλώσσα LOGO  (β’ μέρος)
  6. Συνθετικές εργασίες με τον υπολογιστή

Μετά το τέλος της επιμόρφωσης οι δάσκαλοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την αξιολόγησή της (και τα δύο έτη). Μετά το τέλος της διδασκαλίας των μαθημάτων  δάσκαλοι  και μαθητές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση του προγράμματος (και τα δύο έτη).

Αποτελέσματα

Με την εφαρμογή του προγράμματος δημιουργήθηκε:

 Παραδοτέα

Διάδοση Προγράμματος

Η Επιστημονική Ομάδα παρουσίασε το πρόγραμμα στις εκθέσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου:

 

Αρχική σελίδα