Αρχική σελίδα
|
||||||||||||||
|
Σκοπός Προγράμματος
Η πειραματική διδασκαλία του μαθήματος των Υπολογιστών στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού, σε δύο Δημοτικά Σχολεία του Πειραιώς, από δασκάλους οι οποίοι δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία και γνώση στο αντικείμενο των υπολογιστών και για το σκοπό αυτό επιμορφώθηκαν κατάλληλα από την επιστημονική ομάδα.
Στόχος
Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η δημιουργία ενός προγράμματος - μοντέλου για την εισαγωγή του μαθήματος των Υπολογιστών στο Δημοτικό Σχολείο ώστε οι μαθητές να εκπαιδεύονται σε υπολογιστή και να μάθουν πως να μαθαίνουν με τον υπολογιστή.
Αντικείμενα
Εφαρμογή
Σε κάθε σχολείο δημιουργήθηκε Εργαστήριο το οποίο εφοδιάστηκε:
Η Επιστημονική Ομάδα συνέταξε τις προδιαγραφές και επέβλεψε τη δημιουργία των Εργαστηρίων αυτών (σύνταξη προδιαγραφών για ηλεκτρολογική εγκατάσταση, για πάγκους και καρέκλες εργασίας και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, προμήθεια εξοπλισμού, δημιουργία βιβλιοθήκης, επίβλεψη εγκατάστασης εξοπλισμού).
Πρώτο Έτος
Το Σεπτέμβριο του 1998 έγινε, από τα μέλη της Επιστημονικής Ομάδας και στους χώρους Πανεπιστημίου Πειραιώς, επιμόρφωση των δασκάλων με βάση πρόγραμμα που είχε εκπονήσει η ίδια. Το πρόγραμμα περιελάμβανε τα ακόλουθα αντικείμενα:
Η επιμόρφωση υποστηρίχτηκε από σειρά βιβλίων που κυκλοφορούν στο ελεύθερο εμπόριο, επιστημονικά συγγράμματα καθώς και από διδακτικό υλικό το οποίο εκπονήθηκε από την Επιστημονική Ομάδα.
Από τον Οκτώβριο του 1998 μέχρι και το Μάιο του 1999 οι επιμορφωθέντες δάσκαλοι δίδαξαν για 25 ώρες τους μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου τους. Τα μαθήματα γίνονταν μια φορά την εβδομάδα με βάση το διδακτικό υλικό για το μαθητή που εκπόνησε η επιστημονική ομάδα.
Οι ενότητες που διδάχθηκαν οι μαθητές είναι οι ακόλουθες:
- Ο υπολογιστής σήμερα
- Η σύνθεση ενός υπολογιστή
- Πως λειτουργεί ο υπολογιστής
- Ζωγραφίζοντας με τον υπολογιστή
- Γράφοντας με τον υπολογιστή
- Προγραμματίζοντας τον υπολογιστή.
Δεύτερο Έτος
Για το δεύτερο έτος έγινε επιμόρφωση των δασκάλων για 40 ώρες, στο δεύτερο μέρος του προγράμματος, με βάση το διδακτικό υλικό που εκπόνησε η επιστημονική ομάδα. Τα αντικείμενα στα οποία επιμορφώθηκαν ήταν τα ακόλουθα:
Διαδίκτυο - Επικοινωνία με τον κόσμο (β’ μέρος)
Λειτουργικό σύστημα MS WINDOWS 98 (β’ μέρος)
Ζωγραφική με τη βοήθεια υπολογιστών (β’ μέρος)
Επεξεργασία κειμένου (β’ μέρος)
Προγραμματισμός και η γλώσσα LOGO (β’ μέρος)
Συνθετική εργασία
Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 1999-2000 οι επιμορφωθέντες δάσκαλοι δίδαξαν τους ίδιους μαθητές, της ΣΤ’ τάξης πλέον, για 25 ώρες, τα αντικείμενα:
Μετά το τέλος της επιμόρφωσης οι δάσκαλοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την αξιολόγησή της (και τα δύο έτη). Μετά το τέλος της διδασκαλίας των μαθημάτων δάσκαλοι και μαθητές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση του προγράμματος (και τα δύο έτη).
Αποτελέσματα
Με την εφαρμογή του προγράμματος δημιουργήθηκε:
Παραδοτέα
Διδακτικό υλικό για το δάσκαλο (Α’ και Β’ έτους)
Διδακτικό υλικό για το μαθητή (Α’ και Β’ έτους)
Πρόγραμμα επιμόρφωσης δασκάλων (Α’ και Β’ έτους)
Αναλυτικό πρόγραμμα για το δάσκαλο (Α’ και Β’ έτους)
Αναλυτικό πρόγραμμα για το μαθητή (Α’ και Β’ έτους)
Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης επιμόρφωσης (Α’ και Β’ έτους)
Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος από το δάσκαλο (Α’ και Β’ έτους)
Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος από το μαθητή (Α’ και Β’ έτους)
Προδιαγραφές ηλεκτρονικού εξοπλισμού
Προδιαγραφές τραπεζιών εργασίας για τον υπολογιστή
Κατάλογος επίπλων
Κατάλογος υλικού ηλεκτρολογικής εγκατάστασης
Κατάλογος υλικών εγκατάστασης συναγερμού
Κατάλογος βιβλίων και λογισμικού
Διάδοση Προγράμματος
Η Επιστημονική Ομάδα παρουσίασε το πρόγραμμα στις εκθέσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου:
στην Αθήνα (Ζάππειο)
στο Ηράκλειο Κρήτης και
στη Θεσσαλονίκη.