Μπάτμιντον (Αντιπτέριση)

Πώς διεξάγεται

Ένας αγώνας Αντιπτέρισης διευθύνεται από έναν διαιτητή, έναν κριτή σέρβις και 11 κριτές γραμμών. Πόντο κερδίζει ένας αθλητής μόνο όταν εκτελώντας σέρβις κερδίσει τη φάση που ακολουθεί. Κερδίζει δε τη φάση όταν κτυπήσει το μπαλάκι που το ονομάζουμε «φτερό» με τη ρακέτα του, με τέτοιο τρόπο, ώστε να περάσει πάνω από το δίχτυ και να πέσει στο γήπεδο του αντιπάλου. Σε περίπτωση που χάσει τη φάση τότε το δικαίωμα για σέρβις περιέρχεται στον αντίπαλο.

Ένας αθλητής χάνει τη φάση όταν: α) στείλει το «φτερό» στο δίχτυ, β) στείλει το «φτερό» εκτός γηπέδου, γ) χτυπήσει το «φτερό» στο σώμα του, δ) χτυπήσει με τη ρακέτα του ή με το σώμα του το δίχτυ, ε) χτυπήσει το «φτερό» πριν περάσει το δίχτυ προς την πλευρά του και, στ) χτυπήσει το «φτερό» δύο φορές. Το σέρβις πρέπει να: α) εκτελείται διαγώνια, β) τα πόδια του αθλητή πρέπει να έχουν επαφή με το έδαφος και γ) το «φτερό» πρέπει να χτυπηθεί με τη ρακέτα κάτω από τη μέση του αθλητή που σερβίρει. Ένας αγώνας τελειώνει όταν ένας αθλητής κερδίσει δύο «παιχνίδια» των 15 πόντων το καθένα. Στο απλό γυναικών το «παιχνίδι» ολοκληρώνεται στους 11 πόντους. Σε περίπτωση που υπάρχει ισοπαλία 1 - 1 σε «παιχνίδι», ακολουθεί πεντάλεπτο διάλειμμα και διεξάγεται τρίτο «παιχνίδι», το οποίο κρίνει τον τελικό νικητή. Εάν υπάρξει ισοπαλία 14 - 14 (10 - 10 στο απλό γυναικών), ο αθλητής ή το ζευγάρι που έφτασε αρχικά στους 14 πόντους (10 στο απλό γυναικών) αποφασίζει αν το «παιχνίδι» θα κριθεί στους 17 πόντους (13 πόντους στο απλό γυναικών), δηλαδή στην παράταση. Εάν ο αθλητής ή το ζευγάρι που έχει αυτό το δικαίωμα δε ζητήσει παράταση, ο αγώνας ολοκληρώνεται κανονικά, μόλις συμπληρωθούν 15 πόντοι (11 για το απλό γυναικών).
1 2