ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ-ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
: ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ Μαρκάκης Εμμανουήλ Ειδικός Πάρεδρος Π.Ι. |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Γιαννακοπούλου ‘Αννα, Επιμ. Αγωγής Υγείας, Ειδικό Σχ. ΑιγάλεωΦαρμάκη Ελένη, Ψυχολόγος, Ειδικό σχολείο Αιγάλεω Χρηστάκης Κωνσταντίνος τ. Ειδικός Πάρεδρος Π.Ι.Δροσινού Μαρία, Πάρεδρος ειδικής αγωγής, Π.Ι. Αναγκαιότητα: Το Πειραματικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας σε παιδιά με νοητική καθυστέρηση σχεδιάσθηκε στο Ειδικό Σχολείο Αιγάλεω, με βάση το πρωτογενές υλικό της κ.Γιαννακοπούλου Άννας, το οποίο χρησιμοποιούσε επί σειρά ετών στο εν λόγω σχολείο. Η αναγκαιότητα ένταξης του υλικού και των σχετικών δραστηριοτήτων, σε δομημένες ενότητες στα πλαίσια της εφαρμογής εξατομικευμένων διδακτικών προγραμμάτων, στάθηκε η αφορμή υλοποίησης του Π.Π. Ο Δ/ντής του Ειδικού Σχολείου Αιγάλεω κ Χατζηαντώνογλου Π. διέθεσε τον αναγκαίο χώρο για την εγκατάσταση της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής. Η επιστημονική ομάδα με τους προαναφερόμενη επιστημονική ομάδα σχεδίασε το Π.Π. με βάση το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής (Π.Δ.301/96),με εμπλουτισμό των στόχων και των δραστηριοτήτων στις παρακάτω ενότητες: α) σωματογνωσία-αυτοεξυπηρέτηση, β) καθαριότητα, γ) υγιεινή διατροφή, δ) προφύλαξη από ατυχήματα. Στόχοι: Στην σωματογνωσία δόθηκε έμφαση στην υλοποίηση των παρακάτω στόχων:
Εφαρμογή: Οι παραπάνω ενότητες πήραν τη μορφή εξελικτικής λίστας βασικών δεξιοτήτων, που εμπεριέχουν το αναλυτικό πρόγραμμα και τα κριτήρια αξιολόγησης ως βάση για την εφαρμογή των εξατομικευμένων διδακτικών προγραμμάτων. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του Π.Π. θεωρήθηκε η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών των Ειδικών Σχολείων και η επιμόρφωσή τους με 4 επιμορφωτικά σεμινάρια, στα οποία δόθηκαν οδηγίες για την παραγωγή και την εφαρμογή του διδακτικού υλικού, το οποίο θα παραγόταν στη διάρκεια της πειραματικής εφαρμογής. Στα πλαίσια προώθησης της ενσωμάτωσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα κοινά σχολεία συμμετείχαν και οι Ε΄- Στ΄ τάξεις του συστεγαζόμενου με το Ειδικό Σχολείο Αιγάλεω 17ου Δημοτικού Σχολείου Οι παραπάνω ενότητες πήραν τη μορφή εξελικτικής λίστας βασικών δεξιοτήτων που εμπεριέχουν το αναλυτικό πρόγραμμα και τα κριτήρια αξιολόγησης ως βάση για την εφαρμογή των εξατομικευμένων διδακτικών προγραμμάτων.Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του Π.Π.θεωρήθηκε η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών των Ειδι-κών Σχολείων και η επιμόρφωσή τους με 4 επιμορφωτικά σεμινάρια,στα οποία δόθη-καν οδηγίες για την παραγωγή και την εφαρμογή του διδακτικού υλικού, το οποίο θα παραγόταν στη διάρκεια της πειραματικής εφαρμογής. Στα πλαίσια προώθησης της ενσωμάτωσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα κοινά σχολεία συμμετείχαν και οι Ε΄- Στ΄ τάξεις του συστεγαζόμενου με το Ειδικό Σχολείο Αιγάλεω 17ου Δημοτικού Σχολείου. Αποτελέσματα:
Παραδοτέο υλικό: Στην περίοδο εφαρμογής του Π.Π.(Ιαν.-Δεκ.99) παρήχθησαν και κατατέθηκαν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τα παρακάτω παραδοτέα, χωριστά για κάθε ενότητα, σύμφωνα με το τεχνικό δελτίο του εγκεκριμένου Π.Π.
Εξοπλισμός Σχολείων: Στα ειδικά σχολεία Αιγάλεω και Ιλίου έγιναν οι απαραίτητες ηλεκτρικές και υδραυλικές εγκαταστάσεις και τοποθετήθηκαν όλα τα σύγχρονα μέσα και οι ηλεκτρικές συσκευές κουζίνας με τα αναγκαία σκεύη για την παρασκευή φαγητών. Τα συμμετέχοντα ειδικά σχολεία εμπλουτίσθηκαν με νέο διδακτικό και ψυχοπαιδαγωγικό υλικό που αγοράσθηκε με δαπάνες του Π.Π. |