25/9/2017     rss
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
 
Η Ευρωπαϊκή πολιτική και η διδασκαλία της Αγγλικής  

Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς

Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (ΚΕΠΑ / Common European Framework for Languages - CEFR, 2001) είναι ένα έγγραφο που συντάχθηκε από την αρμόδια επιτροπή για θέματα Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης. Την ομάδα εργασίας αποτελούσαν οι J. Trim, D. Coste, B. North και J. Sheils, επιστημονικοί συνεργάτες του ΣτΕ. Το ΚΕΠΑ μεταφράστηκε πρόσφατα στην Ελληνική γλώσσα από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) και έχει αναρτηθεί στον ηλεκτρονικό κόμβο του ΚΕΓ. Περιγράφει με σαφή τρόπο τις γνώσεις και δεξιότητες που είναι απαραίτητο να αναπτύξουν οι μαθητές ώστε να χρησιμοποιούν την ξένη γλώσσα για να επικοινωνούν και να μπορούν να ενεργούν αποτελεσματικά σε οικεία ή μη περιβάλλοντα.

Η περιγραφή γνώσεων και δεξιοτήτων συνοδεύεται και από τον καθορισμό των ευρύτερων θεματικών πεδίων εντός των οποίων διαμορφώνονται τα πολιτιστικά περιβάλλοντα στα οποία η γλώσσα μπορεί να αξιοποιηθεί ως κώδικας επικοινωνίας και συνεννόησης ατόμων που ζουν και κινούνται μέσα στην περιφέρεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και στην παγκόσμια εργασιακή σκηνή. Επιπλέον, το ΚΕΠΑ ορίζει τα επίπεδα γλωσσομάθειας (A1, A2, B1, B2, C1 & C2) τα οποία επιτρέπουν με διαφάνεια και σαφήνεια να αξιολογείται η πρόοδος των μαθητών από συστήματα αξιολόγησης με κοινά κριτήρια και δείκτες.

Με γνώμονα τα κριτήρια αξιολόγησης του ΚΕΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει στις περισσότερες χώρες της ΕΕ και του ΣτΕ να παρέχεται η πιστοποίηση γνώσης των ξένων γλωσσών από κρατικούς φορείς που διενεργούν εξετάσεις για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ). Αυτή η προσπάθεια παροχής κρατικής πιστοποίησης με κοινά κριτήρια διευκολύνει την αμοιβαία αναγνώριση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών και εξυπηρετεί την κινητικότητα των Ευρωπαίων πολιτών στο επίπεδο εργασίας και εκπαίδευσης.

Ωστόσο τα κριτήρια του ΚΕΠΑ δεν είναι ο βασικός στόχος της γλωσσικής παιδείας στις ξένες γλώσσες. Βασικό στόχο της γλωσσικής παιδείας του μαθητή πρέπει να αποτελεί η ανάπτυξη της συνολικής προσωπικότητάς του και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης ώστε με τις εμπειρίες που αποκτά κατά τη μελέτη της ξένης γλώσσας να λειτουργεί επικοινωνιακά, να είναι αξιοποιήσιμος εργασιακά και να συνεργάζεται σε περιβάλλοντα διαπολιτιστικά.

 

 

 

Χρήσιμες διευθύνσεις

ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ  ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ

ΥΠΕΠΘ

Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας  

Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών

Ευρωπαϊκό δίκτυο πληροφόρησης για εκπαιδευτικά θέματα (Δράση Ευρυδίκη)

Η δικτυακή πύλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (ECML)

Συμβούλιο της Ευρώπης

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Έδρα της Εκπαίδευσης Ευρωπαϊκή Άνοιξη

ΣΠΟΥΔΕΣ

Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Τμήμα Αγγλικών Σπουδών

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας

Ενώσεις Καθηγητών Αγγλικής