Pedagogical Institute
General Information Education material Discussion Help Desk Programs

Κέντρο Εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης

Οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Σχέδια/Σενάρια Μαθημάτων
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Εργαλεία των νέων τεχνολογιών
Ανακοινώσεις-Συνέδρια
Χρήσιμες Διευθύνσεις
Μαθηματικά
Φυσική
Χημεία
Βιοεπιστήμες - Γεωεπιστήμες
Ιστορία
Ξένες Γλώσσες
Πληροφορική
Τέχνες-Πολιτισμός-Μουσεία
Βιβλιοθήκες
Τεχνολογία
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Φυσική Αγωγή
Γεωγραφία
Λογοτεχνία
Γενικού Ενδιαφέροντος
Διαθεματικές
Εικόνα Κέντρου Επιμόρφωσης
Ο παγκόσμιος ιστός πληροφοριών αποτελεί ένα σπουδαίο βοήθημα στο δύσκολο έργο του εκπαιδευτικού. Η δυναμική αυτού του νέου βοηθήματος είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τον εκπαιδευτικό κόσμο. Οι άλλοι περιμένουν από εκείνον να μπορεί να τους οδηγήσει από τους λαβύρινθους του παγκόσμιου ιστού σε τοποθεσίες όπου υπάρχει χρήσιμο υλικό αλλά και να τους μάθει να ψάχνουν οι ίδιοι με αποτελεσματικό τρόπο.
Η αφθονία όμως διευθύνσεων απειλεί να αποθαρρύνει τον εκπαιδευτικό από το να αναζητήσει κάτι που υποψιάζεται ότι μπορεί να υπάρχει σε μια θέση του δικτύου, αλλά δε γνωρίζει πού ακριβώς. Μολονότι τα προγράμματα των μεγάλων μηχανών αναζήτησης προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα, είναι πια γενική παραδοχή ότι τις περισσότερες φορές μας βρίσκουν τόσες πολλές πληροφορίες που χανόμαστε και πάλι κάτω από τον όγκο τους.

Έτσι διαπιστώνεται, ότι ο εκπαιδευτικός χρειάζεται ένα σύστημα καθοδήγησης που θα διακρίνεται από τα παρακάτω στοιχεία:

  • δεν θα του δίνει κάθε φορά πολύ περισσότερα από όσα χρειάζεται,
  • δεν θα τον αποκλείει από πηγές που για εκείνον θα ήταν χρήσιμες,
  • δεν θα λειτουργεί λογοκρίνοντας τις επιθυμίες του,
  • δεν θα του προσφέρει κάποιες έτοιμες γνώσεις αποκλείοντάς τον από τη διαδικασία της αναζήτησης,
  • οι θέσεις που θα του προτείνονται ως ενδιαφέρουσες δεν θα έχουν την αξιοπιστία και τον υποκειμενισμό των προτάσεων μερικών κριτικών κινηματογράφου και μάλιστα με την ισοπεδωτική παρουσίαση μόνο κάποιων αστερίσκων ή μιας απλής βαθμολογίας.
Θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να έχει στη διάθεσή του ένα μικρών διαστάσεων οδηγό για κάποιες τοποθεσίες, από όπου όμως με βάση τη δική του ικανότητα και εμπειρία θα αναζητάει τις καταλληλότερες γι' αυτόν και τους μαθητές του. Δεν μπορεί άλλωστε να νοηθούν τοποθεσίες απαγορευμένες ή απρόσιτες για έναν ενήλικα. Ένας προικισμένος εκπαιδευτικός μπορεί και από τα πιο απεχθή θέματα να καταφέρει να βγάλει την ουσία και να την προσφέρει σε αυτούς που θέλουν να τον ακούσουν.

Με βάση τις παραπάνω παραδοχές δίνουμε εκείνες οι διευθύνσεις που πιστεύουμε ότι είναι μέσα στα πλαίσια που ορίζουν οι προδιαγραφές μας, όπως παρουσιάστηκαν εν συντομία στις προηγούμενες γραμμές. Φυσικά οι διευθύνσεις αυτές εμπλουτίζονται και με άλλες προσέχοντας όμως να μην χάνονται οι στόχοι κάτω από τον όγκο του πλήθους. Έμφαση δίνουμε στις διευθύνσεις όπου οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν:

  • σχέδια μαθημάτων για διάφορα γνωστικά αντικείμενα,
  • πρόσθετο διδακτικό υλικό για την υποστήριξη των μαθημάτων (ασκήσεις, πειράματα, βιβλιογραφία, φωτογραφικό υλικό, κ.λπ.),
  • προτάσεις για συνεργατικές δραστηριότητες.
Πολλές από τις σελίδες είναι αλήθεια ότι εξυπηρετούν και ιδιοτελείς σκοπούς, παρουσιάζονται δηλαδή εκεί για λόγους διαφήμισης. Εμείς, εφ' όσον δεν συνιστούμε τη μία ή την άλλη διεύθυνση, αλλά απλά παρουσιάζουμε το περιεχόμενό της, δεν έχουμε σχέση με τους εμπορικούς σκοπούς αυτών που δημιούργησαν τις σελίδες. Επίσης, δεν έχουμε ευθύνη για την παρουσίαση των όποιων διάσπαρτων διαφημίσεων, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τις μηχανές αναζήτησης, σε τοποθεσίες που παρ' όλα αυτά έχουν ενδιαφέρον για τους εκπαιδευτικούς.

Εκτός από τις διευθύνσεις που αναφέρονται παρακάτω μπορείτε επίσης να ανατρέξετε στη διεύθυνση http://odysseas.cti.gr/greek/grworldedu.html στην οποία υπάρχουν συνδέσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Banner Κεντρική Σελίδα του Κέντρου εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης