|
|
Με το εκπαιδευτικό λογισμικό επιδιώκεται η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (διασύνδεση της πληροφορίας, πολλαπλή αναπάρασταση της πληροφορίας, διερεύνηση, πειραματισμός, κ.λπ.) για τη δημιουργία ενός πλούσιου, ελκυστικού και προκλητικού μαθησιακού περιβάλλοντος που θα ευνοεί τη διερευνητική, την ενεργητική και τη δημιουργική μάθηση. Επιδιώκεται δηλαδή, το Ε.Λ. να αποτελέσει ένα επιπλέον μέσο για την επίτευξη των στόχων που θέτουν τα Π.Σ. και για την ποιοτική βελτίωση της διαδικασίας διδασκαλίας και μάθησης.
Ειδικότερα, το εκπαιδευτικό λογισμικό αναμένεται να συμβάλει,
- στη φιλικότερη, ελκυστικότερη, πλουσιότερη και πολύπλευρη παρουσίαση της ύλης,
- στη βιωματική προσέγγιση της γνώσης,
- στην ενεργοποίηση του μαθητή μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, πειραματισμό και διερεύνηση,
- στη συμπύκνωση πολλών μακροσκελών κειμένων σε οπτικοακουστικά μηνύματα με μεγάλη περιεκτικότητα πληροφορίας,
- στη μείωση του χρόνου που αφιερώνει ο μαθητής και του κόπου που καταβάλλει για την αφομοίωση της ύλης-περιεχομένου,
- στην προώθηση της συνεργατικής αλλά και της εξατομικευμένης μάθησης (οι μαθητές στο πλαίσιο κοινών δραστηριοτήτων μαθαίνουν να συνεργάζονται αλλά και ο κάθε μαθητής ξεχωριστά μπορεί να ακολουθήσει τους δικούς του ρυθμούς μάθησης).
Στην διεύθυνση http://www.edsoft.com/, μπορείτε να βρείτε 8.000 τίτλου εκπαιδευτικού λογισμικού.
Στις αναφορές που ακολουθούν παρουσιάζεται εκπαιδευτικό λογισμικό για διάφορα γνωστικά αντικείμενα:
|
Σχεδίαση ενός Μικροκόσμου για τη Διδασκαλία της Δυναμικής (53KB)
Νίκος Δαπόντες, Σπύρος Τσοβόλας
|
|
|
Ο ρόλος των πολλαπλών αναπαραστάσεων και των δραστηριοτήτων στη σχεδίαση ενός εκπαιδευτικού λογισμικού κινηματικής (51KB)
Νίκος Δαπόντες, Κώστας Ραβάνης
|
|
|
Οι δικτυακοί μικρόκοσμοι: Μία πρόκληση για τη διδασκαλία της Φυσικής στο Γυμνάσιο (12KB)
Νίκος Δαπόντες, Λουκία Μαρνέλη
|
|
|
Εκπαιδευτικό Περιβάλλον για τη μελέτη και ανάλυση Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων, Θαλής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
|
|
Πρόγραμμα "Γαλιλαίος". Προσδιορισμός της επιτάχυνσης της βαρύτητας g με το μαθηματικό εκκρεμές. Γενικό Τμήμα Φυσικής-Χημείας & Τεχνολογίας Υλικών, ΤΕΙ Αθήνας
|
|
|
Εκπαίδευση στο Internet Το Εργαστήριο Πολυμέσων των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΓΕΙΤΟΝΑ στα πλαίσια της προώθησης και ένταξης των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, αναπτύσει εκπαιδευτικές δικτυακές εφαρμογές, με στόχο την ενσωμάτωση του διαδικτύου στη διδακτική πράξη και την ανάπτυξη της εκπαίδευσης από απόσταση.
Στην "Εκπαίδευση στο Internet" παρουσιάζονται τα ακόλουθα:
- Ερωτήσεις Αστρονομίας
- Aσκηση Εύρεσης Μοριακού Τύπου Ανόργανων Χημικών Ενώσεων
- Aσκηση Εύρεσης Ονομασίας Ανόργανων Χημικών Ενώσεων
- Ασκήσεις Χημικών Αντιδράσεων
- Ερωτήσεις Γενικών Γνώσεων του Κ.Ο.Κ.
- Εκπαιδευτικό Παραμύθι
- Μελέτη του Περιοδικού Πίνακα των χημικών στοιχείων
- Ο ζωγράφος Θεόφιλος Χατζημιχαήλ
- Έκθεση Ζωγραφικής Νηπιαγωγείου με θέμα "Ελλάδα 2004"
- Μελέτη του Περιοδικού Πίνακα των χημικών στοιχείων
|
|
|
Λογισμικό υποστήριξης μαθήματος Φυσικής (501 KB)
στο οποίο παρουσιάζονται τα ακόλουθα θέματα:
- Ο δεύτερος Νευτωνικός νόμος της κίνησης
- Το φαινόμενο "κρούση"
- Δυναμική υλικού σημείου
- Η εξερεύνηση του ηλεκτρικού πεδίου
- Η κίνηση δορυφόρων
- Ας εξερευνήσουμε το διαμήκες κύμα
- Ας εξερευνήσουμε το εγκάρσιο κύμα
- Από μηχανική σε θερμική ενέργεια
- Το φαινόμενο : η αναπήδηση μιας μπάλας και η ενέργεια
|
|
|
Εκπαιδευτικό Λογισμικό για το μάθημα των Θρησκευτικών Γυμνασίου
|
|
|
Το Εικονικό Εργαστήριο
Στο "Εικονικό Εργαστήρι" του ΕΜΠ παρουσιάζονται κείμενα και μελέτες που αφορούν στο Εκπαιδευτικό Λογισμικό σε γενικά αλλά και πιο εξειδικευμένα θέματα, νέα και ανακοινώσεις σχετικά με δραστηριότητες γύρω από το θέμα, παρουσίαση Εκπαιδευτικού λογισμικού και links με web sites που ασχολούνται με το Ε.Λ. ή παρέχουν demo λογισμικού. Θα πρέπει να σας επισημάνουμε ότι ο χαρακτήρας αυτής της σελίδας είναι κυρίως η προβολή θεμάτων "Εικονικού Εργαστηρίου" (Χημείας, Φυσικής, κλπ) με τεχνικές προσομοίωσης και εικονικής πραγματικότητας.
|
|