ΚΕΝΤΡΟ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ
OI TEXNOΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΑΘΗΝΑ,
1998
Η έκδοση του παρόντος εγχειριδίου έγινε μετά από συμφωνία ανάμεσα στο έργο TRENDS (Training Educators through Networks and Distributed Systems) και το ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ της Μεγάλης Βρετανίας (NCET, τώρα BECTA) που προσφέρθηκε να διαθέσει το δικό του υλικό για την πιλοτική φάση
του έργου TRENDS. Στο παρόν στάδιο, η ελεύθερη διάθεση αυτού του υλικού επιτρέπεται μόνο για τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο έργο TRENDS. Για οποιαδήποτε άλλη χρήση θα πρέπει να γίνει διαπραγμάτευση με το NCET, στο οποίο ανήκει το πρωτότυπο υλικό.
Μετάφραση - Προσαρμογή:
Γόγουλου Αγορίτσα
Γουλή Ευαγγελία
Ιωάννου Βαρβάρα
Δρ. Τριαντοπούλου Θεοδώρα
Χούσου Ελένη
Συντονιστής:
Δρ. Παπαδόπουλος Γιώργος
Πάρεδρος Π.Ι.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το εγχειρίδιο αυτό έχει ως στόχο την παροχή πληροφοριών, συμβουλών και ιδεών για τον τρόπο με τον οποίο η χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας - ΤΠΕ (Information and Communication Technologies - ICT) μπορεί:
Για να χρησιμοποιηθεί αυτό το εγχειρίδιο εύκολα και λειτουργικά, έχει δομηθεί στις ακόλουθες δύο ενότητες.
Επιπλέον, χαρακτηριστικό του παρόντος εγχειριδίου είναι η χρήση πηγών πληροφόρησης διαφορετικού είδους με ολοκληρωμένο τρόπο: οι ενότητές του σας προσφέρουν ιδέες για αυτο-εκπαίδευση, συνεργατική μάθηση και συμμετοχή σε δύο τηλε-διασκέψεις.
Είναι σαφώς αδύνατο για τους εκπαιδευτικούς να καταλάβουν πλήρως πώς μπορεί η πληροφορική να ενσωματωθεί στη διδασκαλία άλλων γνωστικών αντικειμένων, αν δεν είναι ενημερωμένοι σχετικά με τις δυνατότητες που τους προσφέρει. Αρχικά, αυτό το εγχειρίδιο θα εστιάσει στην εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, εξετάζοντας τι μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση τους. Ωστόσο είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να μην παραμείνουν σε αυτό το επίπεδο: χρειάζεται να προχωρήσουν στην κατανόηση της σύνδεσης της πληροφορικής με το γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους και να αντιληφθούν τη σημασία που έχει η ανάπτυξη σχετικών δεξιοτήτων. |
Στο πλαίσιο αυτό, κάθε ενότητα διαρθρώνεται σε δύο κύρια μέρη :